Technologia.

Podczas obróbki części przeznaczonych na wymianę obowiązują takie same standardy jakościowe, jak przy seryjnej produkcji nowych części. Natychmiast uwzględniane są zmiany techniczne wprowadzone przez Dział Badań i Rozwoju nowych części. Nasi klienci otrzymują zatem produkty odpowiadające najnowszemu stanowi techniki. Zregenerowana część ma jakość nowej a tym samym objęta jest taką samą gwarancją przy cenie niższej nawet o pięćdziesiąt procent.

Łańcuch technologiczny.

Plazma to gaz zjonizowanych cząstek o dużej koncentracji, uważana za czwarty stan skupienia materii. W fabrykach Volkswagena powlekanie plazmowe jest stosowane podczas produkcji seryjnej silników.

Powlekanie plazmowe.

Najpierw gładź cylindra jest piaskowana w celu nadania szorstkości a następnie oczyszczana. W urządzeniu plazmowym proszek metalowy jest wtryskiwany w ogon plazmowy i topiony w temperaturze 15000 stopni Celsjusza. Płynne cząsteczki metalu są nanoszone na gładź cylindra z bardzo dużą prędkością. Warstwa ta łączy się z aluminiową powierzchnią korpusu silnika i obudowy cylindrów.
Powłoka plazmowa na gładzi cylindra zawiera mikroskopijne pory i dziurki, które podczas pracy silnika wypełniają się olejem. Niewielki opór tarcia oznacza mniejsze zużycie paliwa i mniejsze emisje spalin. Ponadto warstwa plazmowa jest bardzo odporna na ścieranie.

Przy renowacji silników ta technologia produkcji będzie stanowiła w przyszłości rewolucyjny etap rozwoju. Poprzez nakładanie materiału używany korpus może być przywrócony do oryginalnych wymiarów. Oznacza to jednocześnie możliwość zastosowania tłoków o oryginalnych wymiarach. Dzięki temu nie tylko obniżają się koszty remontu, lecz możliwa będzie także renowacja elementów, które dotychczas nie mogły być odnawiane, takich jak na przykład aluminiowe korpusy silnika.

Grupa Krotoski-Cichy Łódź